این مطلب را با عنوان استوریج چیست و بهترین استوریج های 2023آغاز کرده‌ایم و قرار است در این مطلب با استوریج شبکه آشنا شویم و همچنین بهترین استوریج‌های ۲۰۲۳ را نیز به شما معرفی کنیم. استوریج همان ذخیره ساز شبکه است و اطلاعات را ذخیره می‌کند و در نهایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نگاهی به استوریج چیست و بهترین استوریج های 2023

برای آنکه بدانیم استوریج چیست و بهترین استوریج های 2023 کدام‌ها هستند اول باید با انواع استوریج‌ها آشنا شویم و بدانیم Storage (استوریج) یا ذخیره ساز چیست؟

استوریج در واقع همان ذخیره ساز شبکه است و یکی از بخش‌های سخت افزاری شبکه است. استوریج اطلاعات یک شبکه را ذخیره و نگه‌داری می‌کند و در نهایت به اشتراک می‌گذارد تا دیگر افراد یا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. استوریج‌ها از سرور شبکه ضعیف‌تر هستند و فضای ذخیره بیشتری را در اختیار دارند. همچنین مدیریت آنها آسان‌تر است و دسترسی به اطلاعات نیز سریع‌تر انجام می‌شود. با رشد و پیشرفت فناوری و تکنولوژی شرکت‌های تولید کننده سرور به سمت تولید استوریج hp هم رفته‌اند و ذخیره‌ ساز اچ پی تولید کرده‌اند که نسل جدیدی از ذخیره ساز‌ها است.

استوریج اچ پی چیست و بهترین استوریج های 2023

Server storage

استوریج hp یکی دیگر از ذخیره سازها است که در اینجا به معرفی آن می‌پردازیم. ذخیره ساز اچ پی هم یکی از انواع ذخیره سازها است و خدمات مختلفی مانند ذخیره سازی آنلاین، ذخیره سازی درون شبکه‌ای و آرشیو سازی را ارائه می‌دهد.

ذخیره ساز hp را می‌توان به عنوان بهترین راه‌کار دسترسی آنلاین به داده‌ها بیان کرد. سرعت استوریج اچ پی بالا است و از جمله فناوری‌های پیش‌رفته به شمار می‌رود. استوریج‌ های hp علاوه بر ذخیره کردن اطلاعات امنیت داده‌ها را نیز افزایش می‌دهند و در برخی از آنها امکان تهیه نسخه پشتیبان نیز وجود دارد.

 استوریج چیست و بهترین استوریج های 2023

در کنار صحبت درباره استوریج چیست و معرفی بهترین استوریج های 2023  به انواع استوریج‌ها نیز می‌پردازیم. ذخیره ساز شبکه خود انواع مختلفی دارد و می‌توان انواع استوریج را به چند گروه اصلی NAS و DAS  و SAN تقسیم کرد. Storage سرور های NAS و SAN از جمله مطرح‌ترین‌ها هستند. درادامه به معرفی انواع ذخیره‌ سازها پرداخته‌ایم.

پیشنهاد ویژه ⚡ : خرید استوریج HP

DAS Storage چیست؟

نوع دیگری از ذخیره سازها که در هنگام خرید استوریج با آن مواجه می‌شوید، استوریج DAS است. das یا ذخیره ساز پیوست مستقیم از ساده‌ترین مکانیسم‌های ذخیره سازی است و به صورت مستقیم به سیستم میزبان وصل می‌شود. برای درک بهتر می‌توان به هارد دیسک داخل کامپیوتر اشاره کرد که یک نمونه ساده از رسانه های ذخیره سازی است.

Storage سرور های NAS و SAN

برای آنکه بدانیم NAS Storage چیست؟ و SAN Storage چیست؟ بهتر است اول ببینیم این کلمات مخفف چه عبارتی هستند؟ SAN مخفف عبارت Storage Area Networks و NAS مخفف عبارت Network Attached Storage است. در هر دو ذخیره سازی شبکه مشترک است و امکان ذخیره سازی دیتا رابرای تعداد زیادی از کاربران را در یک لحظه ایجاد می‌کنند. تفاوت این دو در روش ذخیره سازی آنها است.

استوریج SAN یک ذخیره ساز تکی است و فایل‌ها از طریق اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود. ویژگی سن استوریج دسترسی به فضای مشترک با سرعت بالا و تاخیر کم است. اصلی‌ترین هدف سن استوریج انتقال اطلاعات بین سیستم‌های کامپیوتری و دستگاه‌های ذخیره سازی است. قابلیت پشتیبان‌گیری نیز یکی دیگر از مزایای san است.

در ادامه مطلب استوریج چیست و بهترین استوریج های 2023 نگاهی به استوریج NAS هم می‌اندازیم. قیمت NAS در مقایسه با سن ارزان‌تر است و راحت‌تر می‌توان آن را تنظیم کرد. nas در واقع ذخیره سازی متصل به شبکه است. nas با استفاده از آی پی آدرس دستگاه‌هایی که به شبکه متصل می‌شوند، اشتراک گذاری داده‌ها و اطلاعات را امکان پذیر می‌کند.

استوریج nas هم می‌تواند امکان ذخیره سازی اطلاعات را برای چندین کاربر به صورت همزمان فراهم کند و از آنجایی که متصل به شبکه است و از طریق اینترنت کار می‌کند افراد می‌توانند از راه دور نیز به داده‌ها دسترسی پیدا کنند.

مزایای استوریج nas

اگر قصد خرید استوریج و خرید nas storage را دارید بهتر است به مزایای آن نگاهی بیندازید. از آنجایی که قیمت san storage از nas بالاتر است بسیاری از افراد به سراغ  خرید استوریج nas می‌روند. موارد زیر از جمله ویژگی‌ها و مزایای NAS است.

🟦 NAS نسبت به دو مورد دیگر بسیار ساده‌تر و آسان‌تر است و فایل‌ها را می‌توان به سادگی بین چند کاربر به اشتراک گذاشت.
🟦 قابلیت اسکن روی ریکاوری فایل‌ها و فایل‌های فرمت شده و امکان بازیابی فایل‌های پاک شده نیز از دیگر مزیت‌های این استوریج است.
🟦 در بین انواع Storage HP این مدل از هارد درایوهای مک و اکسترنال پشتیبانی می‌کند.
🟦 دارای قابلیت پیش نمایش فایل‌ها قبل از ریکاوری نیز هست.

در ادامه مطلب استوریج چیست و بهترین استوریج های 2023 به مقایسه استوریج‌های hp پرداخته‌ایم.

مزایای استفاده از استوریج SAN

استوریج اچ پی san نیز دارای مزایایی است که در زیر آمده است. شما می‌توانید با بررسی هر سه مدل از استورج‌ها بهترین را انتخاب کنید.

🟦 بک آپ گیری و restore سریع
🟦 دسترسی بالا
🟦 یکپارچگی با سرور
🟦 امنیت داده
🟦 دارای عملکرد بالا
🟦 مدیریت آسان و متمرکز

تفاوت کلی استوریج‌های hp  SAN و NAS

علاوه بر معرفی هر یک از استوریج‌ها و بررسی مزیت‌های آنها می‌توان این دو را با هم نیز از نظر تفاوت‌ها مقایسه کرد. دستگاه‌ها و سرورهایی که از طریق ساختار Block level به san متصل می‌شوند فایل‌ها توسط سیستم و ساختار Block level مدیریت می‌شود. اما در ذخیره ساز NAS مدیریت فایل‌ها بر عهده سیستم عامل دستگاه NAS است.

در ذخیره ساز SAN پروتکل‌های دسترسی براساس فایل نیستند بلکه براساس بلوک‌های اطلاعاتی ایجاد می‌شود. در صورتی که در SAN پروتکل‌های دسترسی براساس فایل است و می‌توان به iSCSI و Fiber Channel اشاره کرد.

نگاه کلی به DAS

در DAS storage اتصال به طور مستقیم انجام می‌شود و با کابل به سرور یا کلاینت وصل می‌شود. das نسبت به san وnas ارزان‌تر است و همچنین قابلیت توسعه نیز دارد. از دیگر تفاوت‌های DAS با دو ذخیره ساز دیگر می‌توان به عدم وجود قابلیت توسعه و ویژگی‌هایی مثل Remote Application و Snapshot اشاره کرد. همچنین این ذخیره ساز فاقد قابلیت اشتراک گذاری است و برای حجم‌های کم اطلاعات مناسب است.

اگر حجم اطلاعاتی شما بالا است بهتر است به سراغ ذخیره ساز اچ پی SAN یا NAS بروید. در ادامه به بخش دوم سوال اصلی، استوریج چیست و بهترین استوریج های 2023 کدام اند؟ می‌پردازیم.

معرفی بهترین استوریج‌های ۲۰۲۳ 

استوریج‌ های hp را می‌توان براساس عملکرد، توانایی، سرعت و موارد دیگر رده بندی کرد. مواردی که در زیر بیان شده از جمله بهترین استوریج‌های ۲۰۲۳ هستند و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید و ذخیره سازی و امنیت داده‌های خود را به آنها بسپارید.

🟦 استوریج اچ پی MSA 2052 SAN Dual Controller SFF
🟦 استوریج اچ پی HPE MSA 2050 SFF
🟦 استوریج HPE MSA 2050 SFF Disk Enclosure
🟦 استوریج HPE MSA 2050 SAN Dual Controller SFF Storage Q1J01B
🟦 استوریج اچ پی MSA 2052 SAN Dual Controller SFF
🟦 MSA 2062    SFF
🟦 SAN 2050   LFF
🟦 SAN 2050   SFF
🟦 SAN 2052   SFF
🟦 2050 LFF  Disk Enclosure
🟦 DAS 2050   SFF

نگاه کلی به NAS و SAN

دو استوریج NAS و SAN شباهت‌های زیادی با هم دارند. هر دو مدل دارای یکپارچگی هستند و می‌توانند با استفاده از RAID یکپارچگی داده‌ها را تضمین کنند. هر دو دارای قابلیت اشتراک گذاری میان چند میزبان و تفکیک محل ذخیره سازی از محل اجرای برنامه‌ها نیز هستند. هر دوی این ذخیره ساز‌ها از سیستم‌ عامل‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر  📰 :  تفاوت استوریج‌های NAS و SAN چیست؟

خرید استوریج hp

در این مطلب با موضوع استوریج چیست و بهترین استوریج های 2023 سعی کردیم به طور کلی شما را با انواع استوریج و ذخیره ساز آشنا کنیم و بعد از آن بهترین و جدیدترین مدل‌های موجود را به شما معرفی کنیم. حال که با انواع استوریج hp ها آشنا شده‌اید می‌توانید جهت خرید آنها اقدام کنید.

لازم است بدانید برای خرید استوریج hp حتما نیاز فعلی کسب و کار خود را بررسی کنید و همچنین نیاز آينده کسب و کارتان را نیز در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید. زیرا این محصول از جمله محصولاتی نیست که بخواهید در مدت زمان کوتاهی آن را ارتقا دهید و تغییرش دهید. بنابراین بهتر است مدلی را انتخاب کنید که بتواند نیاز فعلی تا آینده شما را برآورده کند. قیمت استوریج hp بسته به مدل متفاوت است و می‌توانید در بین مدل‌های معرفی شده در بالا قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید.

به طور کلی قیمت nas storage از قیمت سن استوریج hp ارزان‌تر است و به همین دلیل میزان فروش nas storage نیز از میزان فروش san storage بیشتر است. اما بهتر است علاوه بر قیمت موارد دیگر را نیز در نظر بگیرید.

برای خرید استوریج لازم است موارد مختلفی را در نظر بگیرید و مهم‌ترین آن نیاز فعلی و آینده کسب و کارتان است. در بین استوریج‌های hp مدل NAS وSAN محبوبیت بیشتری دارند. این دو مدل شباهت‌های بسیاری به هم دارند و در بالا تفاوت‌های آنها نیز بیان شد. قیمت خرید nas پایین‌تر است. اما نمی‌توان پایین بودن قیمت را به عملکرد یا کیفیت ضعیف‌تر آن نسبت داد. برای خرید ذخیره ساز شبکه بهتر است از مشاوران و کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت بگیرید تا مدلی مناسب برای کسب و کارتان را انتخاب کنید.

با خرید استوریج hp از سرور خط سبز می‌توانید ضمن بهره گیری از بهترین قیمت، گارانتی و مشاوره تخصصی رایگان، از خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوید.