امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده که همه‌ی کسب‌ و کارها نیاز به یک سرور مناسب و ایده‌آل داشته باشند. در صورتی که نیاز به خرید یک سرور استاندارد دارید، بهتر است، علاوه بر کیفیت، به میزان کارآیی، امنیت، بودجه و نوع فعالیتتان توجه ویژه‌ای داشته باشید. ما قصد داریم در این مقاله به معرفی سرورهای HP و هر آنچه که لازم است در مورد خرید سرور HP در سال 2023 بدانید، بپردازیم.

سرورهای HP

در اولین قدم بهتر است به تعریف سرور بپردازیم. در واقع سرور یک دستگاه قدرتمند و دائماً روشن است که که انواع مختلفی از اطلاعات را از طریق شبکه سازی با دستگاه‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد، مانند وب سرورها. به عبارت ساده‌تر، هر بار که شما از اینترنت استفاده می‌کنید، در حقیقت به یک سرور متصل شده‌اید. در حال حاضر بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و معتبر مانند Dell، IBM، CISCO، Lenovo، FUJITSU و غیره در حوزه تولید سرور نیز فعالیت دارند. کمپانی HP در این حوزه نسبت به سایر رقبا عملکرد بهتری داشته و در چند سال اخیر به یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین سرورهای موجود در بازار تکنولوژی تبدیل شده است. در ادامه به بیان برخی از مزایایی سرورهای HP خواهیم پرداخت.

  1. سرورهای ارائه شده توسط کمپانیHP، امنیت، عملکرد و کارایی بسیار خوبی دارند.
  2. قطعات سخت‌افزاری به‌ دقت به وسیله‌ی کمپانی HP تست و بررسی می‌شود.
  3. از آنجایی سرورهای HP از تکنولوژی Ilo استفاده می‌کنند، در نتیجه هزینه‌ی نصب و راه اندازی سرورهای ارائه شده توسط این کمپانی نسبتاً پایین است.
  4. قطعات سخت‌افزاری ارائه شده به وسیله‌ی این شرکت به تکنولوژی Firmware BIOS مجهز بوده و در نتیجه قطعات سخت افزاری این سرورها دارای امنیت بسیار بالایی هستند.
  5. سرورهای HP با انواع شبکه‌ها، سخت‌افزارها و تجهیزات جانبی سازگاری خوبی دارند.
  6. سرورهای HP مجهز به تکنولوژی هوشمند Array هستند و در نتیجه میزان خرابی گزارش شده از این سرورها پایین است.
  7. قطعات سخت‌افزاری سرورهای HP را می‌توان به راحتی و با کمترین هزینه تعویض کرد.

پیشنهاد خرید ویژه ⚡ : خرید سرور hp

انواع سرور اچ پی براساس کارآیی

سرورهای HP را می‌توان متناسب با کارآیی‌هایی که ارائه می‌دهند، به انواع مختلف تقسیم کرد. در ادامه به معرفی، معروف‌ترین انواع سرورهای HP خواهیم پرداخت.

1. سرور HP مدل Apollo

سرور Apollo یکی از محبوب‌ترین سرورها برای خرید سرور HP در سال 2023 است. سرور HP مدل Apollo برای کسب و کارهایی که با محاسبات، تجزیه و تحلیل داده‌ها در حجم بالا سر و کار دارند، مناسب است. همچنین این نوع از سرورهای HP دارای قدرت پردازش فوق‌العاده‌ای هستند و در نتیجه قابلیت ارتقا برای فعالیت‌های مبتنی بر وب‌هاستینگ، پردازش دیتاهای بزرگ و اپلیکیشن‌های super computing را دارند.

2.سرور HP مدل Superdome Flex

سرور HP مدل Superdome Flex مناسب برای استفاده در زمینه هوش مصنوعی و یا محاسبات HPC است. سرورهای HP مدل Superdome Flex قابلیت پردازش 4 پردازنده مقیاس‌پذیر 3 rd Gen Intel Xeon و توانایی پشتیبانی از حداکثر 24 ترابایت حافظه و نیز 32 کارت PCIe را دارا هستند.

3.سرور HP مدل SimliVity

سرورهای HP مدل SimliVity به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا در کمترین زمان ممکن به پردازش، ذخیره‌سازی و عملکرد در زمینه اپلکیشن‌ها و ماشین‌های مجازی بپردازند. سرورهای HP مدل SimliVity به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرورها در بین افراد فعال در فضای مجازی محسوب می‌شوند.

4.سرور HP مدل Cloudline

خرید سرور ابری یا Cloudline کمپانی HP گزینه بسیار مناسبی، برای سازمان‌هایی که در زمینه‌ی زیر ساخت ابری و در محیط رایانش ابری فعالیت دارند، به شمار می‌آید.

فاکتورهای مهمی که باید در هنگام خرید سرور HP در سال 2023

فاکتورها و عوامل مهمی در تعیین قیمت سرورهای HP دخیل و تاثیرگذار هستند. نوسانات ارزی به خصوص دلار، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تعیین قیمت سرورهای کمپانی HP است. به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت گذاری سرورهای HP می‌توان به نسل سرور، ظاهر فیزیکی و کارآیی آن اشاره کرد. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای خرید سرورها HP حتماً به فروشندگان معتبر مراجعه کرده و به نکات اشاره شده در زیر توجه ویژه داشته باشید.

  1. حتماً تمامی قطعات سخت ‌افزاری را براساس مشخصات ارائه شده توسط فروشنده بررسی کنید.
  2. هنگام خرید سرور HP در سال 2023، استوک (سرورهای دست دو) یا نو بودن سرور، قطعات سخت‌افزاری و تجهیزات جانبی در قیمت گذاری سرور انتخابی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
  3. اصل و یا تقلبی بودن قطعات سخت‌افزاری و تجهیزات جانبی یکی دیگر از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

خرید قطعات ضروری و اصلی سرور HP براساس کانفینگ

نکته‌ بسیار مهمی که باید در هنگام خرید سرور HP به آن توجه کنید، کانفینگ یک سرور است. مدیر یک کسب‌ و کار می‌توانند براساس هدف و نوع شغل‌ خود، کانفینگ دلخواه خود را در سیستم تعیین و اجرا کند. در هنگام خرید سرورهای HP به نوع و کیفیت قطعات اشاره شده در زیر دقت کنید.

  1. پردازنده
  2. منبع تغذیه
  3. حافظه‌ رم
  4. هارد سرور
  5. کارت رید کنترلر
  6. ریل کیت

راهنمای خرید سرور HP در سال 2023 و ابزارهای جانبی آن

سرورهای HP ظرفیت نسبتاً بالایی داشته‌اند و همچنین آنقدر قوی و پر قدرت هستند که می‌توانند اسکریپت‌های مربوط به یک وب سایت را پردازش کنند. علاوه بر این سرورهای HP دارای تنوع بسیار بالایی هستند. به همین دلیل اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، مقدار بودجه‌ای است که قصد دارید برای خرید یک سرور صرف کنید. ما در بین انواع سرورهای HP سرورهای ProLiant را توصیه می‌کنیم زیرا این دسته از سرورهای HP علاوه بر قیمت مناسب، ساختار قوی و عالی دارند.

معرفی محصول ✳️ : سرور HPE Proliant DL380 Gen10

سرور وسیله‌ای است که سال‌ها در کسب و کار شما باقی می‌ماند و به طور مداوم از آن استفاده می‌شود. همچنین با توجه به تمامی موارد و نکات اشاره شده توصیه می‌‌کنیم تا برای خرید یک سرور، حتماً با یک متخصص سرور که با زیر و بم این کار آشنا است، مشورت کنید. ما سعی کردیم در این مقاله به بررسی نکات لازم برای خرید سرور HP در سال 2023 و تمامی مواردی که باید در هنگام خرید یک سرور به آن توجه کنید، بپردازیم. در صورتی که شما نیز تجربه‌ای در زمینه خرید سرورهای HP دارید، لطفاً با ما و مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

فروشگاه خط سبز ، نمایندگی معتبر سرور HP

فروشگاه خط سبز، یک نمایندگی معتبر سرور HP در ایران است که در زمینه فروش و ارائه خدمات سرورهای HP فعالیت می‌کند. این نمایندگی با داشتن مجوز رسمی از شرکت HP، محصولات اصلی و اورجینال این شرکت را به مشتریان ارائه می‌دهد.

کارشناسان سرور خط سبز آماده پاسخگویی جهت مشاوره خرید سرور HP به شما عزیزان می باشند.