استوریج دستگاهی برای ذخیره‌سازی و حفظ داده‌ها در شبکه است که استفاده از آن می‌تواند برای بسیاری از کسب و کار‌ها حیاتی باشد. این استوریج‌ها معمولاً داده‌های مهمی مانند مستندات، عکس‌ها، برنامه‌های کاربردی و ویدیو‌ها را در خود نگهداری می‌کنند. با توجه به اینکه استوریج‌های تحت شبکه یکی از زیرساخت‌های بنیادین و ضروری برای تمام سازمان‌ها به شمار ‌می‌روند، آشنایی با آن‌ها و شناخت بهترین مدل‌های موجود در بازار می‌تواند باعث افزایش بهره وری و عملکرد بهینه شود. در ادامه به راهنمای خرید بهترین استوریج hp در 2024 خواهیم پرداخت.

اهمیت خرید بهترین استوریج hp در 2024

این زیرساخت حیاتی، در ذخیره‌سازی داده‌ها نقش مهمی دارد. از طرفی هر سازمان برای تهیه بهترین استوریج باید نیاز‌های خود را شناسایی کرده و با توجه به آن‌ها به خرید این دستگاه بپردازد. مهم‌ترین موارد در زمان تهیه استوریج در ادامه آمده است. ‌

توجه به ظرفیت استوریج

فضای ذخیره‌سازی داده‌ها معمولاً با توجه به نیاز کسب و کار مشخص می‌شود. البته باید به این مورد توجه داشت که حجم داده‌ها در آینده چندین برابر شده و باید استوریج مورد نظر، قابلیت افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در آینده را داشته باشد.

توجه به عملکرد استوریج

عملکرد استوریج از موارد مهم در زمان خرید محسوب می‌شود. در این زمان عواملی مانند زمان پاسخ دهی، IOPS، میزان عملکرد و دوام درایو‌ها و… می‌توانند روی عملکرد تأثیر بگذارند. بنابراین بهتر است پیش از تهیه استوریج مشخصات کامل آن‌ها را مطالعه کرده و با یک تحلیل دقیق و بررسی مناسب اقدام به خرید کنید.

میزان بودجه برای خرید استوریج

میزان بودجه قابل مصرف از نکات مهم در خرید استوریج محسوب می‌شود. با صرف بودجه بیشتر می‌توان استوریج با عملکرد بهتری در اختیار داشت.

میزان امنیت استوریج

داده‌ها در هر سازمان بسیار حیاتی بوده و نگهداری از آن‌ها حائز اهمیت است. از این رو باید به امنیت بالای استوریج در نگهداری اطلاعات در محیط SAN و امکان بازیابی داده‌ها در زمان خرابی توجه شود. خرید استوریج‌های دارای تکنولوژی پیشرفته از جمله RAID می‌تواند امنیت داده‌ها را تضمین کند.

چرا بهترین استوریج hp در 2024 را انتخاب کنیم؟

یکی از نیاز‌های مهم کسب و کار‌ها، ذخیره داده‌ها با استفاده از بهترین استوریج hp در 2024 است. برند اچ پی با توسعه دستگاه‌هایی برای ذخیره‌سازی داده‌ها تحت شبکه، امکان اشتراک‌ گذاری داده‌ها را فراهم کرده است. انتخاب این برند در زمان خرید استوریج با مزایایی همراه است که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

سازگاری استوریج با سرور اچ پی

سرور‌های اچ پی روی برد‌های خود پورت‌هایی را در اختیار دارند که امکان اضافه کردن استوریج اچ پی به سرور را فراهم می‌کند. با توجه به امکان نصب استوریج روی سرور‌های این برند، می‌توان از ذخیره ساز‌های اچ پی استفاده کرد. ‌

مکانیزم‌های امنیتی در ذخیره ساز اچ ‌پی

استوریج‌های اچ پی داده‌های ذخیره شده را رمزنگاری کرده و بدین ترتیب امکان کنترل دسترسی و انجام تنظیمات شخصی‌سازی روی این دستگاه‌ها وجود دارد. به دلیل وجود استاندارد‌های امنیتی امکان دسترسی غیرمجاز، سوء استفاده و سرقت و یا از دست دادن اطلاعات در این ذخیره ساز‌ها وجود ندارد.

مدل‌های مختلف بهترین استوریج hp در 2024

استوریج‌های hp یکی از محصولات متعدد این شرکت در بازار شبکه هستند که توانسته‌اند عملکرد موفقی داشته باشند. استوریج‌های اچ پی می‌توانند به کامپیوتر‌ها و سرور‌ها متصل شده و یا همانند یک دستگاه مستقل در شبکه سازمانی قرار بگیرند. با استفاده از این دستگاه امکان ایجاد ظرفیت و پهنای باند کافی برای کار‌های مختلف وجود دارد. همچنین سازمان‌ها می‌توانند یک فضای ذخیره‌سازی یکپارچه برای ذخیره و سازماندهی اطلاعات در اختیار داشته باشند. برخی از مهم‌ترین استورج‌های ۲۰۲۴ در ادامه معرفی شدند.

🟢 استوریج MSA 2052 Dual Controller HP
🟢 استوریج MSA 2050 SFF HP
🟢 استوریج HP MSA 2062 SFF
🟢 استوریج HP SAN 2052 SFF
🟢 استوریج HPE MSA 2050 SAN DC SFF

پیشنهاد خرید ویژه ⚡ : خرید استوریج HP

انتخاب بهترین نوع استوریج در بازار

برای اینکه بتوانید بهترین استوریج hp در 2024 را با توجه به نیاز‌های کسب و کار خود انتخاب کنید، بهتر است با سه نوع اصلی این دستگاه یعنی استوریج‌های SAN، NAS و DAS آشنایی داشته باشید. در ادامه برخی از تفاوت‌ها و شباهت‌های این سه نوع استوریج آمده است.

🟢 استوریج DAS به یک سرور برای کارکرد نیاز دارد. در حالی که دو مدل دیگر می‌توانند به صورت مستقل نیز در شبکه قرار بگیرند.
🟢 استوریج‌های NAS و DAS امکان دسترسی به سطح فایلی را دارند. در حالی که نوع دیگر می‌تواند به سطح بلوکی نیز دسترسی پیدا کند.
🟢 استوریج‌های DAS دارای کمترین قیمت و استوریج‌های SAN گران‌ترین استوریج‌های بازار هستند.
🟢 دو استوریج NAS و SAN می‌توانند قابلیت ارتقا‌پذیری و اشتراک‌گذاری منابع را ارائه کنند. در حالی که استوریج DAS فاقد این قابلیت است.
🟢 نصب و راه‌اندازی استوریج‌های NAS و DAS نسبت به SAN از پیچیدگی کمتری برخوردار است.
🟢 ویژگی‌های مهم Replication، Snapshots و Thin Provisioning تنها در دو نوع استوریج NAS و SAN وجود دارد.

خرید بهترین استوریج hp در 2024

برای خرید این دستگاه بهتر است ابتدا به نیاز‌های فعلی کسب و کار خود توجه کرده و در عین حال نیاز آینده را نیز در نظر بگیرید. زیرا این محصول از جمله محصولاتی است که نیاز به ارتقاء در مدت زمان کوتاه و بلند خواهد داشت. بنابراین انتخاب بهترین مدل از بین مدل‌های کنونی برای رفع نیاز‌های فعلی و آینده ضروری است. قیمت استوریج‌های اچ پی موجود با توجه به مدل و تفاوت‌های آنان در بین مدل‌های دیگر تعیین می‌شود. همچنین استوریج‌های hp از نوع NAS و SAN محبوبیت بیشتری در بین کاربران دارد. البته قیمت پایین در مدل‌های این دستگاه لزوماً به معنای عدم کاربرد آن نبوده و هر سازمانی باید با توجه به نیاز‌های ذخیره‌سازی، بهترین استوریج hp در 2024 را انتخاب کند.

فروشگاه خط سبز، یک نمایندگی معتبر سرور HP در ایران است که در زمینه فروش و ارائه خدمات سرورهای HP فعالیت می‌کند. این نمایندگی با داشتن مجوز رسمی از شرکت HP، محصولات اصلی و اورجینال این شرکت را به مشتریان ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته فروشگاه خط سبز، دارا بودن تیم فنی مجرب و متخصص است که با توانمندی‌های فنی خود، به بهترین نحو به نیازها و مشکلات مشتریان پاسخ می‌دهد. این تیم متخصص با ارائه مشاوره فنی حرفه‌ای، به مشتریان در انتخاب بهترین سرور بر اساس نیازها و بودجه کمک می‌کند.

در این مطلب به جدیدترین مدل‌های استوریج hp و راهنمای خرید بهترین مدل با توجه به نیاز خریدار پرداخته شده است. شرکت اچ پی در جدیدترین دستگاه‌های خود به مقیاس‌پذیری و مقرون به صرفه‌تر بودن دستگاه‌ها پرداخته و توانسته با استفاده از زیرساخت‌های قابل ترکیب، عملیات مربوط به فناوری اطلاعات را ساده‌تر کند. علاو بر آن مدیریت داده در دستگاه‌های جدید هوشمندتر شده و اکنون امکان پیش‌بینی روند ظرفیت، خرابی‌ها و ارائه توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی بدون هیچ برنامه‌نویسی‌ای از سوی مدیران با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی وجود دارد.