برند اچ پی یکی از برندهای معتبر و قابل اعتمادی است که شما می‌توانید برای خرید سرور از آن اقدام نمایید. شرکت اچ پی، سابقه‌ای طولانی و غنی در زمینه تولید سرور دارد. این برند مطرح که یکی از پیشروترین برندها در جهان تکنولوژی است از سال 1939 فعالیت خود را آغاز کرده است. در این مقاله قصد داریم به بهترین سرور hp بپردازیم و مشخصات یک سرور قوی را بررسی نماییم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به این موضوع هستید، با ما در این مقاله همراه باشید.

بهترین سرور hp

شرکت اچ پی، سابقه‌ای طولانی در امر تولید سرورهای تجاری دارد. این سرورها بسته به نوع نیازهای مشتری می‌توانند متفاوت باشند. سرورهای اچ پی از جهت قابلیت اطمینان و امنیت، جزو سرورهای مطرح در ایران به شمار می‌روند. این سرورها از جهت کارایی و نیز ساختار دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند که در اینجا به معرفی برخی از این دسته‌بندی‌ها می‌پردازیم. در واقع شما بر اساس این دسته‌بندی‌ها و نیازهای خود می‌توانید اقدام به خرید سرور نمایید. بهترین سرورهای hp شامل این هفت گروه می‌شوند:

  • سرورهای سری اچ پی ای پرولیانت: این سرورها یکی از بهترین و پرفروش‌ترین سرورهای شرکت اچ پی به شمار می‌روند.
  • سرورهای اچ پی ای آپولو: این سرور هم از جهت حجم و کارایی بسیار عالی هستند.
  • سرورهای اچ پی ای اینتگریتی: سرورهای مناسب برای پایگاه داده‌های بزرگ و همچنین پیاده‌سازی برنامه‌های تجارت الکترونیک
  • سروررهای اچ پی ای سوپردام: جزو بهترین سرورهای اچ پی و همچنین دارای عملکرد عالی در رابطه با برنامه‌های پیچیده
  • سرورهای اچ پی بلیدسیستم: سرورهای قابل حمل و بسیار کوچک
  • سرورهای اچ پی ای استورایزی: سرورهای مناسب برای ذخیره‌سازی مبتنی بر نرم‌افزار
  • سرورهای اچ پی ای استور وانس: مناسب برای ذخیره کردن داده‌ها و اطلاعات در سازمان‌هایی که حجم کاری بالایی دارند.

این هفت دسته‌بندی از بهترین سرورهای hp می‌توانند راهنمای شما برای خرید یک سرور مناسب باشند. شما هنگام خرید باید به عوامل مختلفی دقت کنید. از مشخصات فنی سرور گرفته تا هدف و انتظار شما از خرید سرور همه این موارد باید لحاظ شوند. پس بهترین سرور hp سروری است که با عملکرد بهتری بتواند نیازهای شما را مرتفع سازد.

پیشنهاد خرید ویژه ⚡ : خرید سرور hp

مشخصه‌های بهترین سرور hp

در هنگام خرید سرورهای اچ پی باید به این موضوع دقت کنید که این سرورها چه مشخصه‌هایی دارند و بر اساس آن اقدام به خرید نمایید. مهم‌ترین مشخصه‌های سرورهای اچ پی که در هنگام خرید باید به آنها توجه کرد شامل موارد زیر است:

عملکرد سرور

سرورهای مناسب شما باید عملکرد مطلوب و مناسبی داشته باشند. از طرفی این عملکرد باید متناسب با نیازهای شما و کسب و کارتان باشد.

قابلیت توسعه‌پذیری

از دیگر ویژگی‌های بهترین سرورهای hp آن است که باید قابلیت این را داشته باشد که حداقل برای پنج سال آینده امکان توسعه در آن پیش‌بینی شده باشد. به این ترتیب می‌تواند نیازهای کسب و کار شما را به نحو شایسته‌تری مرتفع سازد.

نوع پردازنده

در سرورهای اچ پی باید نوع پردازنده را هم بررسی کنید. این سرورها معمولا می‌توانند بین یک تا چهار پردازنده را مورد پشتیبانی قرار دهند. این شما هستید که بر اساس میزان حجم کاری و همچنین نوع نیاز خود می‌توانید سرور مناسب را بر مبنای تعداد پردازنده‌ای که می‌تواند پشتیبانی کند انتخاب نمایید.

بودجه مورد نیاز

از دیگر عواملی که باعث می‌شود روی انتخاب شما تاثیر بگذارد، هزینه‌ای است که باید برای خرید سرور بپردازید. به این موضوع دقت باشید که حتما گران‌قیمت‌ترین سرور نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. بلکه شما باید در هنگام خرید علاوه بر توجه به قیمت سرور مورد نظر باید به عوامل دیگری از جمله نوع کسب و کار و حجم کاری آن هم توجه کنید.

ظرفیت ذخیره‌سازی

از دیگر مشخصه‌های بهترین سرور hp که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید، ظرفیت ذخیره‌سازی این سرورهاست. این سرورها معمولا جهت ذخیره‌سازی انبوه به کار نمی‌روند. با وجود این امکان استفاده از انواع حافظه‌های مکانیکی از نوع اچ دی دی و حافظه‌های حالت جامد از نوع اس دی دی برای شما فراهم است. می‌توانید از ترکیبی از حافظه‌ها و همچنین ریدکنترلرها استفاده کنید که هر دو در کنار هم می‌توانند امکان ذخیره‌سازی و بازیابی سریع داده‌ها و اطلاعات را برای شما فراهم سازند.

حجم رم

از مشخصه‌های دیگر سرورهای اچ پی که باید به آن دقت کرد حجم رم این سرورهاست که باید مطابق با نیازهای سازمان و کسب و کار خود این مشخصه را هم انتخاب کنید. ممکن است بسته به حجم کاری کسب و کارتان نیاز به حجم بالا یا متوسط رم داشته باشید.

نوع داده‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز

نوع داده‌ها و همچنین نرم‌افزارهایی که برای بهره‌برداری بهینه از سرور به آن نیاز دارید از مشخصه‌های دیگر سرورهای hp است که می‌تواند باعث شود که بهترین سرورهای hp را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

تعداد کاربران و همچنین میزان حجم هارد مورد نیاز و کارت شبکه از دیگر مشخصه‌های سرور اچ پی هستند که باید به آنها هم توجه کنید.

همچنین در هنگام خرید باید به این موضوع که آیا نیاز به ارتباط سرور با سایر تجهیزات شبکه یا سرورهای دیگر دارید یا خیر هم دقت کنید. مجموع این مشخصه‌ها می‌تواند راهنمای بسیار مناسبی برای شما در هنگام خرید بهترین سرور اچ پی باشد.

نمونه بهترین سرور hp: سرور hp dl580

سرور اچ پی دی ال 580 از  نسل hp 10 و نمونه‌ای از بهترین سرور hp است. از این سرور می‌توانید برای مرتفع ساختن نیازهای شرکت‌های مدرن استفاده کنید. این سرور امکان استفاده از چهار سوکت را برای شما فراهم می‌سازد و بهترین انتخاب برای شرکت‌هایی هستند که حجم کاری بالایی دارند و به مدیریت و پردازش داده‌های سنگین می‌پردازند. از طرفی این سرور دارای طراحی پیشرفته حافظه است و تا 6 ترابایت حافظه دی دی آر 4 را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. اگر کسب و کار شما حجم کاری بالایی دارد می‌توانید از این سرور استفاده نمایید.

در این مقاله با مشخصه‌های بهترین سرورهای hp آشنا شدیم. سرورهای اچ پی از بهترین سرورهایی هستند که در حال حاضر در بازار ایران موجودند. شما می‌توانید بسته به نیازهای کسب و کار خود اقدام به انتخاب از بین این سرورها نمایید. در مقاله به مشخصه‌های مهم این سرورها در هنگام انتخاب اشاره شد و یک مورد از این سرورها به عنوان بهترین سرور hp معرفی شد.