نام تجاری سیگیت اولین بار درسال 1978 توسط یک شرکت امریکایی شوگارت تکنولوژی تاسیس گردید. و این شرکت از سال 1980یکی از مستقل ترین و پیشرو ترین ها در عرصه تولید دیسک های مغناطیسی سخت و و درایورهای دیسک برای کامپیوتر ها بوده است  و این شرکت گام بزرگی در بهینه سازی و کوچک سازی دیسک درایورها در جهت  مقرون به صرفه شدن و استفاده راحت تر برای کامپیوتر های شخصی افراد  نموده است .
در سال 1990این شرکت به سمت  نرم فزاری شدن  محصولات خود که قادر به ذخیره سازی و دسترسی و مدیریت اطلاعات هاردهای مغناطیسی و تیپ درایورها ،هدها و نرم افزارها نموده است.
درسال 2000 شرکت سیگیت از مالکیت عمومی با خرید 2بیلیون دلار به مالکیت خصوصی تبدیل شد.
سیگیت در سال 1979 در اسکات ولی کالیفرنیا  توسط چند نفر از تجار من جمله ان شوگارت که به سوابق ایشان میتوان اشاره کرد که 18 سال در ای بی ام و بعد از ان به مدت 4سال در ممروکس مشغول به کار بودن
سیگیت دومین استارت اپ کاری شوگارت بود که فلاپی دیسک درایواهایی استاندارد با قابلیت استفاده در کامپیوتر های شخصی نمود .
زمانی که شوگارت اسوشیتت فروخته شد به زیراکس چند سال بعد شوگارت مجبوربه  ترک شرکت شد.و بعد از آن تام  میشل یکی از 4بنیانگذار شرکت که از کومودور امده بود و با عنوان شغلی مدیر کل ماشین های تجاری کومو دور مشغول به فعالیت بوده و در شرکت هایی چون فیرچیلد کمرا و  بندیکس و هانی ول خدمت کرده است
شوگارت به عنوان مدیر عامل و تولید محتوای شرکت منصوب شد و تام میشل به عنوان معاون ارشد عمیلیات منصوب شد .
یکی از اعزای 4نفره فینیس کارنر بود که در سال 1984 مجبور به ترک سیگیت شد و شرکت لوزم جانبی کانر را تشکیل داد و اون یکی از اولین کسانی بود که ایده نصب دیسک های سخت روی کامپیوتر های شخصی رو به شوگارت ارائه داد و بعد از رقابت با سیگیت در سال 1996 شرکت کانر پریفرالز توسط سیگیت خریداری شد .
سیگیت درسال 1980به عنوان اصلی ترین منبع میکرو رایانه ها شناخته شد و درسال 1991 اولین بار هاردهای سیگیت باراکودارو در بازار رونمایی کرد .در سال 1998 سیگیت مرکزی تاسیس شد با سرمایه 30میلیون دلاری در پیتزبورگ .درسال 2003 برای شرکت اپل هاردهای یک اینچی برای ای پاد ها طراحی و عرضه کرد.
در سال 2006 سیگیت شرکت مکستور رو با ارزش دومیلیارد دلار خریداری کرد و در سال 2007 اولین هاردهای هیبریدی رو در بازار ارائه کرد.
درسال 2010 سیگیت هاردهای 3ترابایتی به همراه هارد اکسترنال هاییک و نیم ترابایتی رو رو نمایی کرد .
سال  2011 سیگیت ،مجوز رسمی استفاده از نام تجاری سامسونگ رابه مدت 5سال  در یافت کرد  و بعد از اتمام مجوز تمام محصولاتی که بانام سامسونگ بود به مکستور تغییر داد  شرکت سامسونگ واحد پخش هاردارو خریداری کرد.
و درسال 2016 حافظه های اس اس دی سولید استیت درایوهای 50ترابایتی رو به بازار عرض کرد .
درسال 2017دیوید دیو ماسلی به عنوان مدیر عامل منصوب شد .
محصولات شرکت سیگیت
1_هاردهای باراکودا
2-هاردهای فایرکودا
3-هاردهای ایرون ولف
4-هاردهای اسکای هاوک
5-هاردهای اکسوز
هاردهای سیگیت سری اکسوز دارای 2سری ای و ایکس هستن
که سری های ای دارای ظرفیت 300گیگابایت تا 8ترابایت هستن با رابط های سس و ساتا هستن و سری های سس باظرفیت های 12تا18 ترابایت هستن با حداکثر سرعت 524 مگایبایت برثانیه
سیگیت علاوه بر این هاردهای ذخیره سازی هاردهای سری بازی های کنسول هم ارائه کرده است برای ایکس باکس و پلی استیشن  که مورد استفاده برای کاربران قرار میگیرد

 

تهیه و تنظیم کننده، ملیحه فروتن